ELECCIONS AUTONÃ’MIQUES

Dijous, 25 d’abril de 2024

Durant el període electoral de les Eleccions Autonòmiques del 12 de maig de 2024 l'INE posa a disposició de l'electorat aquests tràmits: 

Consulta de les dades d'inscripció

Durant el període electoral, estarà disponible a Internet un servei de consulta per a que l'electorat pugui comprovar les dades de la seva inscripció al cens electoral i també la mesa i el local electoral on li correspon votar, a l'adreça: https://sede.ine.gob.es/ce-internet1/?lang=es_ES&cid=1259954294293&cierre=00475

Per realitzar la consulta cal identificar-se amb el sistema Cl@ve. Qui no pugui identificar-se per aquest sistema, podrà consultar les seves dades al seu ajuntament, consolat corresponent al seu lloc de residència, a la delegació provincial de l'Oficina del Cens Electoral o trucant al telèfon 900 343 232

El servei estarà disponible durant tot el període electoral, inicialment amb la informació del cens de consulta i, un cop resoltes les reclamacions, amb el cens electoral de votació.

 

Presentació de reclamacions al cens electoral

L'electorat resident a Catalunya, que consideri que les seves dades d'inscripció al cens electoral vigent per a les eleccions no són correctes, pot presentar una reclamació, a l'adreça https://sede.ine.gob.es/censoElectoralTramitesReclaEleWeb/0000475/presentacion

Per formular la reclamació cal identificar-se amb Cl@ve. Qui no pugui identificar-se per aquest sistema, podrà presentar la reclamació al seu ajuntament.

Cal aportar un certificat de padró al que consti que la persona que sol·lcita la reclamació està inscrita com a resident en el padró d'habitants del municipi amb les dades que reclama, indicant des de quina data. A més, cal adjuntar també un document d'identificació (DNI, carnet de conduir o passaport).

 

Consulta de mesa i local electoral

L'electorat pot consultar, sense necessitat d'accès a Cl@ve, la dada de la mesa i local electoral al que els correspon votar, per diferents criteris de cerca, aportant com a dades obligatòries la província, el municipi i la inicial del primer cognom, a través de l'adreça: https://sede.ine.gob.es/ce-mesas/?lang=es_ES&cid=1259954294380&cierre=00475

 

Emplenament de la sol·licitud de vot per correu per presentar a una oficina de Correus

L'electorat que vulgui sol·licitar el vot per correu a una oficina de Correus pot emplenar la sol·licitud, sense necessitat d'accès a Cl@ve, a l'adreça: https://sede.ine.gob.es/censoElectoralTramitesVxCWeb?cierre=0000475 .

L'electorat haurà de dur les dues impressions que s'obtenen a l'oficina de Correus. 

 

Consulta de vot per correu

L'electorat que hagi sol·licitat el vot per correu pot consultar l'estat de l'enviament de la documentació. Per a aquesta consulta cal aportar l'identificador (DNI o passaport) i la data de naixement. Es pot realitzar a l'adreça: https://sede.ine.gob.es/ce-votoxcorreo/?lang=es_ES&cid=1259954294460&cierre=00475

 

 

 
 
Darrera actualització: 25.04.2024 | 13:10