La Mina Maria Asunción reviu la història de La Torre de Claramunt en una jornada especial de patrimoni
El passat 11 d’octubre, dins el marc de les Jornades Europees de Patrimoni 2025, La Torre de Claramunt va acollir una activitat molt especial a la Mina Maria Asunción. L’acte, sota el títol «Reviure la història de La Torre de Claramunt», va combinar visita guiada, conferència històrica i taller creatiu, atraient veïns i visitants interessats en conèixer de prop aquest llegat del nostre passat miner.
Aquesta iniciativa s’emmarca dins les Jornades Europees de Patrimoni, una cita cultural que se celebra cada tardor a tot Europa i que a Catalunya ofereix centenars d’activitats gratuïtes per descobrir el patrimoni històric i cultural. Durant aquests dies, arreu de la comarca de l’Anoia i del conjunt del país s’organitzen visites guiades, portes obertes, tallers i propostes culturals que posen en valor el nostre llegat col·lectiu i el fan més proper a la ciutadania.
La jornada va començar amb una visita guiada a les instal·lacions de la mina, on els assistents van poder descobrir detalls sobre la seva construcció, funcionament i importància econòmica i social per al municipi durant dècades. Tot seguit, es va oferir una conferència divulgativa que va repassar la història del jaciment i el paper fonamental que va tenir en el desenvolupament local.
Per arrodonir l’activitat, es va dur a terme un taller de pintura amb turba conduït per l’artista Joana Sardà, que va convertir la jornada en una experiència participativa i creativa per a grans i petits. L’espai, ple d’història, es va omplir de colors i idees, posant en valor el patrimoni industrial i la memòria col·lectiva a través de l’art.
L’esdeveniment, organitzat per l’Ajuntament de La Torre de Claramunt amb el suport de la Diputació de Barcelona i Anoia Patrimoni, forma part de la programació d’activitats que volen donar a conèixer i preservar el nostre patrimoni històric i cultural.